Verzekering bij letselschade

Verzekering bij letselschade

Bij het vergoed krijgen van letselschade is vaak de rol van een verzekering erg van belang. Wanneer iemand aansprakelijk is, is deze vaak voor die aansprakelijkheid verzekerd. Deze verzekering vergoedt dan namens die aansprakelijke partij de schade.

Verzekering bij verkeersongeval

Ook als het gaat om een verkeersongeluk, komt al snel de rol van de verzekeraar in beeld. Gemotoriseerde voertuigen moeten verplicht verzekerd zijn voordat er op de weg mee wordt gereden. Zo'n verzekering wordt ook wel een WAM-verzekering genoemd. Zo'n verzekering vergoedt, als er een aansprakelijke partij is, de volledige schade van het letselschadeslachtoffer. Het recht op schadevergoeding bestaat dan uit het recht op vergoeding van de materiële en immateriële schade.

De rol van zo’n WAM-verzekering is verder nog wel vrij bijzonder. Deze verzekering kunt u namelijk rechtstreeks aanspreken na een verkeersongeval. Dus, stel de tegenpartij weigert contact op te nemen met zijn verzekering, dan bent u niet van die tegenpartij afhankelijk. U kunt rechtstreeks contact opnemen met de aansprakelijkheidsverzekering van de tegenpartij met het verzoek om de schade te vergoeden.

 

Waarborgfonds bij geen verzekering

Wat nu als de veroorzaker van het ongeval geen aansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten? Als iemand met een gemotoriseerd voertuig aan het verkeer deelneemt en geen aansprakelijkheidsverzekering heeft, dan is er een waarborgfonds die uw schade vergoed. Uw schade wordt dan vergoed, net alsof er wel een aansprakelijkheidsverzekering zou zijn geweest. U heeft dan dus ook recht op de vergoeding van uw materiële en immateriële schade.

 

Verkeersongeval door eigen schuld

Wat nu als u eigen schuld heeft aan het ontstaan van het verkeersongeval? Of wanneer u zelf aansprakelijk bent voor het ontstaan van het ongeval? Het is dan aan te raden om uw eigen aansprakelijkheidsverzekering in kennis te stellen van het ongeval en de wijze waarop het ongeval is ontstaan. Stel u wordt zelf aansprakelijk gesteld, dan kan uw eigen aansprakelijkheidsverzekering de schade met de andere partij regelen.

Heeft u zelf letsel opgelopen bij de aanrijding en heeft u het ongeval zelf veroorzaakt? Uw eigen aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de schade dan in principe niet. Hebben andere inzittenden ook letsel opgelopen? Zij kunnen in principe wel van de aansprakelijkheidsverzekering verwachten dat hun schade vergoed wordt. Heeft u een inzittendenverzekering afgesloten? Dan kan het wel zijn dat uw eigen letselschade toch ook vergoed wordt. Ook de andere inzittenden kunnen een beroep doen op die inzittendenverzekering.

Verzekeringen bij bedrijfsongeval

Heeft u een bedrijfsongeval gehad? Vaak heeft een werkgever een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten voor het geval hij aansprakelijk wordt gesteld voor een bedrijfsongeval. Is de werkgever aansprakelijk, dan vergoedt deze verzekering de schade. En er zijn zelfs verzekeringen die de schade van de werknemer vergoedt ongeacht de vraag of de werkgever aansprakelijk is. Ook als er sprake is van een bedrijfsongeval vergoeden deze verzekeringen in principe de materiële en immateriële schade van de werknemer.

 

Bedrijfsongeval door eigen schuld

Heeft u eigen schuld aan het ontstaan van het bedrijfsongeval? Ook dan is de verzekeraar van de werkgever vaak verplicht om uw schade te vergoeden. Eigen schuld is bij het ontstaan van een bedrijfsongeval pas relevant op het moment dat er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.

Daarvan is haast nooit sprake, dus ook bij eigen schuld is er in het geval van een bedrijfsongeval vaak recht op schadevergoeding.

Ervaringen van onze cliënten

Heel erg goed geholpen door mevr. Dijkstra-Keuning!

Leonie Hiddema

Zeer goede letselschade kantoor, ze zijn erg vakkundig. Wij zijn in onze zaak, bijgestaan door de heer N.T.G Greven en zijn team. We zijn zeer tevreden en zeker ook aan te bevelen!

Ineke Bruinsma

Goede advocaten. Ik werd heel goed geholpen door een advocaat nadat ik een ongeluk had gehad.

Marit van der Velde

Heel graag deel ik op deze manier mijn ervaring die ik gemaakt heb met Keuning Letselschade Advocaten in Leeuwarden. Na een incident waarbij ik lichamelijk letsel heb opgelopen heb ik contact opgenomen met Keuning Letselschade. Vanaf het eerste moment werd er naar mij geluisterd en mijn zaak serieus genomen.

Lees de volledige review

Maarten Bloem

Kundig, vriendelijk, begripvol en ronduit uitstekend bijgestaan door mevrouw de Barbanson.

Alex B.

Ik ben ontzettend goed bijgestaan door Keuning in mijn letselschadezaak. Aalse bedankt!

Ma Ho

Dankzij de ondersteuning van deze letselschade advocaat heb ik bereikt wat ik wou. En uiteindelijk hersteld. Mocht het nog is nodig zijn zou ik zeker met jullie weer contact zoeken.

Nathalie Visser

Ik ben zeer tevreden over Keuning Letselschade Advocaten, de hr. Hansma heeft mij heel goed en begripvol geholpen. En naar tevredenheid opgelost. Ik zal mijn positieve ervaring zeker aanbevelen aan derden.

Stef Samsu

Ze hebben mij heel goed geholpen om te krijgen waar ik recht op had. Goede service, duidelijk.

Ilona Karssen

Na een ingrijpend bedrijfsongeval, inmiddels zes jaar geleden, kwam de heer A. Hansma van Keuning Letselschade Advocaten op voor mijn belangen. Dankzij zijn betrokkenheid, deskundigheid en doorzettingsvermogen kon ik de juridische zorgen loslaten en mij volledig richten op mijn herstel. Ik kan Keuning Letselschade Advocaten, en in het bijzonder de heer Hansma, dan ook van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een advocaat die niet alleen deskundig is, maar ook oprecht betrokken bij zijn cliënten.

Vooral de klantvriendelijke, persoonlijke benadering heb ik als zeer positief en prettig ervaren.

Afgelopen 5 jaar heeft Keuning Letselschade Advocaten mij zeer goed geholpen bij mijn zaak. Altijd een luisterend oor en goed handelen heeft geleid tot een goede uitkomst van mijn zaak. Ik ben mijn advocaat dan ook zeer dankbaar voor al zijn werk wat hij heeft verricht. Echt een aanrader mocht je eens een letselschade advocaat nodig hebben.

Ineke van der Meer

Wij zijn blij dat wij u hebben gevraagd om hulp bij onze zaak. We zijn echt heel tevreden. We bedanken u hartelijk voor al het werk dat u voor ons heeft gedaan, en de goede afloop.

Goede service en duidelijkheid.

Fijne mensen, duidelijke taal en goed bereikbaar. Fantastisch goede begeleiding van ze gehad.

Leontien Veenstra

I have had an experience of working with Mr. Gerritsen from Keuning Letselschade Advocaten on the accident involving me as a bicyclist and a motorised vehicle. I can definitely recommend this professional and helpful person! Better to stay safe ofc :)

Volodymyr Russiaev

Ik heb enorm goede ervaringen, ben super goed geholpen door Aalse Hansma en ben enorm tevreden want ik kon alles vragen. Dank jullie wel daarvoor

Sarina de Groot

Zeer tevreden over mr. A. Hansma
Mr. A. Hansma van Advocatenkantoor Keuning heeft mij uitstekend geholpen in mijn letselschadezaak. Deskundig, betrokken en altijd duidelijk in zijn communicatie. Dankzij zijn inzet is de zaak succesvol afgerond. Een echte aanrader!

Cees Hoekstra

Zeer tevreden over hoe ik ben geholpen.

Trijntje Borger

Ik ben blij met de spontane, leuke en toegankelijke manier waarop we met elkaar om konden gaan!

Zeer fijne, professionele en accurate begeleiding. Goed contact in persoon en via mail, het is fijn wanneer zaken door een professional worden geregeld. Alleen maar lof.

Jacqueline Oreel

Ik ben zeer tevreden over de geboden bijstand, begeleiding en afhandeling. Dank hiervoor!

Het was erg prettig samenwerken met een zeer deskundig iemand. Ik heb het gevoel gekregen dat ik ondersteund en ontlast ben in het proces. Heel erg bedankt hiervoor.

Enorm dankbaar voor al hun harde werk en inzet. Goede advocaat gehad in een veelbewogen zaak, goed ondersteund en geholpen. Altijd goed bereikbaar. Gewoon een fantastische hulp in zulke moeilijke tijden. Ik raad hun zeer zeker aan iedereen aan !

Patrick

Wij hebben zeer goede ervaringen met advocaat N. Greven van Keuning advocaten, Leeuwarden, bij de letselschade. Hij was altijd duidelijk, overzichtelijk en meelevend. Empathie is vaak ook belangrijk omdat je als cliënt in een moeilijke situatie bent beland. Het geld is op dat moment minder belangrijk. We kregen het gevoel dat hij echt voor ons opkwam. Ook zijn adviezen waren helder en duidelijk, zodat we ook een goede beslissing konden nemen.

Jan Tuinstra

Dank voor de ondersteuning. Ik heb het als erg prettig ervaren dat niet alleen bij de inhoud werd stilgestaan, maar ook bij de emotionele kant van de zaak.

Wij hebben zeer goede ervaringen met advocaat N. Greven van Keuning advocaten, Leeuwarden, bij de letselschade. Hij was altijd duidelijk, overzichtelijk en meelevend. Empathie is vaak ook belangrijk omdat je als cliënt in een moeilijke situatie bent beland. Het geld is op dat moment minder belangrijk. We kregen het gevoel dat hij echt voor ons opkwam. Ook zijn adviezen waren helder en duidelijk, zodat we ook een goede beslissing konden nemen.

Mildred van de Meer - Tuinstra

Ik ben ontzettend tevreden over de professionele en betrokken begeleiding van deze letselschade advocaat. Vanaf het eerste contact werd ik serieus genomen en duidelijk geïnformeerd over elke stap in het proces. Dankzij hun inzet en expertise is mijn zaak succesvol afgerond. Absoluut een aanrader voor iedereen die op zoek is naar betrouwbare en deskundige hulp.

Gerard

Als gevolg van een auto-ongeluk ben ik twee jaar lang in een rollercoaster terecht gekomen. Ik kreeg o.a. te maken met lichamelijk letsel en materiële schade. A.g.v. ongeval ontstond er ook nog een arbeidsconflict met mijn werkgever met beëindiging van het dienstverband en geen inkomen tot gevolg.....

Lees de volledige review

B Fennema

Heel erg geholpen door keuning letselschade advocaten,heel tevreden over de deskundigheid van de heer Gerittsen.de commicatie is zeer uitstekent en heel goed.een aanrader voor mensen met letselschade.

Marcel en Natasja Den Hollander

Zeer tevreden over Keuning Letselschade Advocaten.
Ik ben goed geholpen door een erg professioneel en deskundig advocaat tijdens mijn zaak. Ik voelde mij goed geïnformeerd en werd goed begeleid in het proces.

Hessel van der Meer

Zeer behulpzaam. Ik heb zelf weinig hoeven doen. Dit was zeker prettig omdat ik elke dag kampte met hoofdpijn.

Berdina Angelina van Bleek-Vermaat

Er werd contact met mij opgenomen en uitgelegd wat ik moest doen. Ze waren echt coöperatief en uitstekend.

Omar Gamil

Na mijn ongeval twee jaar geleden werd ik benaderd door Keuning letselschade. Ik ben zeer tevreden. Regelmatig kreeg ik een update en had ik een vraag dan kreeg ik vrijwel altijd een snelle reactie terug. Ik werd serieus genomen en de zaak is netjes afgerond dankzij Keuning Letselschade Advocaten.
Dank jullie wel!

Annemarie Plantinga

Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben. Ik ben altijd correct behandeld, geholpen en te woord gestaan. Vooral de "no nonsense", "doe maar normaal" manier van communiceren sprak mij enorm aan. Dat in combinatie met de deskundigheid en goede afhandeling geeft mij een enorm tevreden gevoel.

Op zeer kundige wijze heb ik ondersteuning ontvangen tijdens een rechtzaak van Keuning Letselschade Advocaten bureau.

Max Imelman

Voor het afhandelen van mijn letselschadezaak hier via via terechtgekomen. Ik ben zeer tevreden over de deskundigheid, het contact, de snelle terugkoppelingen, de correctheid en de vriendelijkheid van de advocaat.
Je kunt altijd bellen en wordt altijd netjes te woord gestaan of snel teruggebeld

Siku Diorama

Goed en snel behandeld, heer Keuning denkt met je mee, luistert en wil alles nog wel een keer uitleggen als je het niet snapt.

Ronald Veld

Heel tevreden over Keuning Letselschade Advocaten. Het hele traject voelde goed begeleid en duidelijk. Vooral Nancy Visser heeft mij echt super goed geholpen, denkt mee en schakelt snel. Fijn om zo’n betrokken en deskundige hulp te hebben!

Sofie Schotanus

Top letselschade kantoor. Werkt niet voor verzekeraars. Dus geen belangenverstrengeling.

Sikko Klaver

Ik ben zeer tevreden met de vriendelijke en deskundige hulp van Keuning Letselschade Advocaten. De kwestie is vlot in behandeling genomen, goed gecommuniceerd en snel afgehandeld. Ik raad hen ten zeerste aan.

Zeer deskundig en vriendelijk behandeld. Bedankt voor alles.

Ik had snel een eerste afspraak en vanaf dag één is de communicatie prima verlopen.

Vier jaar geleden heb ik een bedrijfsongeval gehad. Keuning letselschade heeft mij vier jaar lang bij gestaan. Ik heb het die vier jaar zeer vertrouwd gevoeld. Ik zal Keuning letselschade zeker aanraden. Mocht ik een cijfer geven, dan geef ik het een 10. Een advocaat die rust uitstraalt en haar vak verstaat. Dankjewel, C.Dijkstra-Keuning

Yvonne Timmerman

Na 2.5 jaar door een Hel gegaan! Heeft Dhr.van Dam mij uitstekend geholpen. Persoonlijk contact was perfect. Zeer goed bereikbaar. Een goed luisterend oor, meedenkend, duidelijke taal, geruststellend, enz, enz…

Naar tevredenheid opgelost.
Ik zou iedereen dit kantoor aanbevelen.
Dhr.van Dam bedankt!

Frans

Heb enkelbreuk gehad bij arbeidsongeval. Keuning advocaten hebben me super geholpen bij deze zaak . Zeer aanbevolen. Professionele hulp en weten waar ze over praten. Dhr a. Hansma advocaat heeft me prima geholpen.

Geert Pieter de Vries

Na en valpartij in Drachten, door een slechte situatie op straat heb ik de gemeente Smallingerland aansprakelijk gesteld voor de oogschade die mij hierdoor overkwam.
Hierbij ben ik zeer goed geholpen door Keuning Letselschade Advocaten in Leeuwarden ! Dat kantoor kan ik van harte aanbevelen!!

An Rinzema

Zeer deskundig en naar volle tevredenheid geholpen door dhr Hansma van kantoor Leeuwarden.
G.J. Eringa

Gauke Eringa

Deskundige advocaat en zeer vriendelijk. Ik zou dit kantoor aan iedereen die een letsel krijgt of heeft willen aanbevelen.
Ook zeer discreet. Ik heb het als heel positief ervaren.
Hiervoor mijn hartelijke dank

Femke Kuiken

De letselschade advocaat heeft uitstekende diensten geleverd. Ik ben tevreden met de hulp, Mijn vragen zijn goed beantwoord. Daarmee waren mijn zorgen weggenomen.

L.M.

Goede bereikbaarheid en prettige communicatie.
Zeer aan te bevelen.

Jetty van Harten

Ondanks dat zo'n letselschadezaak vreemd is, voelde de begeleiding daarin heel vertrouwd. Bedankt voor de hulp!

Vanaf het begin een fijne klik met mijn belangenbehartiger. Hij zat naar mijn idee steeds bovenop de zaak. Kreeg steeds uitgebreide updates per telefoon en mail. Het is voor mij soepel en naar tevredenheid afgerond. Geen moment spijt gehad dat ik dit kantoor benaderd heb.

Karin Neinerds

Wij zijn ontzettend kundig en fijn geholpen bij de afhandeling van onze letselschadezaak, dit bedrijf is wat mij betref zeer aan te raden. Communicatie liep altijd goed en persoonlijk, wij hebben ons tijdens dit hele proces nooit ergens zorgen over hoeven maken.

Jelmer Kerkhof

Keuning Letselschade heeft mij ontzettend goed bijgestaan tijdens een hele vervelende periode. Zij hebben alles afgehandeld en geregeld omtrent mijn letsel t.a.v. mijn werkgever. Ik zou ze zeker aanbevelen.

Marco Vriezekolk

Vakkundige en meedenkende advocaten. Top.

Babs K.

Ik kan haast niet in woorden omschrijven hoe ontzettend dankbaar ik ben dat Dhr. Hansma mij heeft bijgestaan in mijn letselschade zaak. Niet alleen is de heer Hansma zeer deskundig en bekwaam maar hij is ook zeer vriendelijk en prettig in de omgang. De uitkomst van mijn schade zaak overtrof al mijn verwachtingen. Ik kan nu echt een nieuwe start maken, hiervoor zal ik hem altijd dankbaar zijn.

Tjik

Vakkundig bij gestaan in mijn letselschade zaak door mevrouw de Barbanson. Zij legt alles duidelijk uit en werkt op de achtergrond hard om je zaak tot een goed einde te brengen.

Ik ben zeer tevreden.

Stefan van Timmeren

Zeer tevreden. De afgelopen 4 jaar ben ik door de heer Greven zeer goed begeleid en geadviseerd met de afwikkeling van mijn letselschade.

Keuning letselschade advocaten zijn zeer deskundig en ook persoonlijk betrokken gedurende het hele traject.

Ik zou iedereen Keuning aanraden als je juridisch bijstand nodig hebt bij letselschade.

Saskia Gaerthe

Na een ongeval met letsel was ik op zoek naar een goede letselschade advocaat. Via een kennis werd mij dhr. Hansma van keuning letselschade advocaten aangeraden. Vanaf dag één voelde ik mij vertrouwd bij dhr. Hansma. Hij heeft mij kundig bijgestaan in mijn letselschadezaak. Ik ben zeer tevreden over de afhandeling. Bedankt voor alles!

Mariska Romana Pisano

Bedankt voor de deskundige ondersteuning en begeleiding. Zonder u had ik dit niet voor elkaar gekregen.

Goeie service, ontzettend fijne bemiddeling ervaren.

Ik heb de ondersteuning als zeer prettig ervaren en kijk zeer tevreden terug op dit proces.

De heer Hansma heeft mij zeer goed ondersteund na mijn ongeval. Hij heeft ervoor gezorgd dat de schade die ik hierdoor heb geleden bij de verzekeringsmaatschappij is geclaimd. Ik ben dan ook heel tevreden en raad mensen die een letsel advocaat nodig hebben zeker aan om contact op te nemen met dit advocatenkantoor.

Joop Kuipers

Na een ongeval met letsel werd mij dhr. A. Hansma geadviseerd van Keuning Letselschade Advocaten. Er waren enkele obstakels te nemen welke Dhr. Hansma zeer deskundig, standvastig en klantgericht heeft behandeld waardoor ik het met vol vertrouwen los kon laten. Zijn adviezen en terugkoppelingen waren duidelijk waarop ik goede beslissingen kon nemen. Keuning Letselschade Advocaten kan ik een ieder aanraden voor advies en eventuele verdere afhandelingen.

Douwe Jan Steenbergen

In een turbulente tijd heb ik Keuning advocaten als een rots in de branding ervaren. Altijd een luisterend oor en open voor suggesties in het hele proces zodat het belang van de client voorop staat. Keuning advocaten zou ik zeker aan ieder aanbevelen. Tot op de dag van vandaag nog dankbaar voor de hulp in het bijzonder van de heer mr. Greven.

Marielle Edes

Ik ben door opgelopen letselschade de afgelopen 6 jaren bijgestaan door de heer Nanne Greven en zijn team van Keuning letselschade advocaten.ik ben onder de indruk geraakt van hun persoonlijke aandacht,deskundigheid en doorzettingsvermogen in mijn zaak! Hartelijk dank daarvoor!

FB de Vries